6 praktických tipov, ako zmierniť symptómy menopauzy | FEMINUS - přírodní doplněk stravy pro ženy

6 praktických tipov, ako zmierniť symptómy menopauzy

Martina Sznapková Martina Sznapková — 
6 praktických tipov, ako zmierniť symptómy menopauzy

Rovnako ako puberta neminula nikoho z nás a každý sa s týmto životným obdobím vyrovnal po svojom, čaká každú ženu viac či menej náročné obdobie menopauzy. Menopauzu sprevádza veľa príznakov, ktoré sa ale u každého jedinca prejavujú v rôznej miere.

Jedna tretina žien patrí v tomto období k tým šťastnejším a prechod z plodnej fázy svojho živote prežijú bez ťažkostí. Dve tretiny žien ale v tomto ohľade toľko šťastia nemajú. Nestabilné hormonálne hladiny v tele dokážu narobiť pekný zmätok, našťastie sú aj tieto problémy riešiteľné.

Medzi najčastejšie príznaky menopauzy patrí: nepravidelná menštruácia (zvyčajne jeden z prvých príznakov perimenopauzy, teda prechodu medzi reprodukčnými rokmi a menopauzou), návaly tepla, problémy so spánkom a nočné potenie, suchosť pošvy, strata libida, priberanie na váhe, zadržiavanie vody, zmeny nálad alebo podráždenosť.

Už dávno nie je pravdou, že zvládnutie menopauzy rovná sa hormonálna substitučná terapia. Prinášame päť praktických tipov, ako tieto nepríjemné prejavy zmierniť vlastnými silami:

1. Zdravý životný štýl, základ všetkého

Ak ste si zdravý životný štýl neosvojili do päťdesiatky a začínate pociťovať prvé príznaky menopauzy, je čas začať žiť zdravo práve teraz! Vhodne zvoleným pohybom a výživou môžete problémom predísť alebo ich vo veľkej miere obmedziť.

Zaraďte do svojho dňa primeraný pohyb, premýšľajte nad tým, čo jete, doprajte si dostatok pravidelného spánku a zabúdať by ste rozhodne nemali ani na škodlivosť fajčenia a alkoholu.

Nič ale nesmiete unáhliť zo dňa na deň. Vaše telo má už tak dosť práce s poklesom hladiny ženských hormónov, preto je nutné na zdravý životný štýl prejsť zľahka a postupne, aby vaše telo nebolo ešte viac zaťažené.

Niektorí lekári dokonca odporúčajú, aby ženy s úpravou jedálnička začali už po štyridsiatke, aby sa organizmus stihol na hormonálne zmeny pripraviť.

Z jedálnička zrelých žien by v tomto životnom období mali zmiznúť veľmi korenené jedlá, ktoré spôsobujú návaly horúčavy. Zaradiť by ste do neho naopak mali sójové výrobky, napríklad sójové mlieko alebo tofu.

Sója totiž obsahuje vysoké hladiny estrogénových zlúčenín (izoflavóny), ktoré napodobňujú prirodzený estrogén.

Dve až štyri porcie mliečnych výrobkov, to je odporúčaná denná dávka pre ženy počas menopauzy. Vápnik možno získať aj z rýb, strukovín alebo brokolice. Vhodné je prijímať až 1 200 miligramov vápnika za deň!

Ženy, ktoré trpia nadváhou, majú tiež väčšie sklony k návalom tepla a nočnému poteniu. To so sebou ruka v ruke prináša poruchy spánku a ďalej počas dňa po prebdenej noci podráždenie, stres, výkyvy nálad ...

Preto by si ženy mali práve počas menopauzy o to viac strážiť váhu a hladinu cholesterolu. Tuk by mal tvoriť maximálne tridsať percent denného príjmu energie. Z jedálnička je preto vhodné vyradiť tučné mäso a syry, zmrzliny a podobné sladkosti či plnotučné mlieko.

2. Účinné doplnky stravy pre ženy

Väčšina príznakov menopauzy vznikajú v dôsledku poklesu hladiny ženského pohlavného hormónu estrogénu. Jedným z riešení ako estrogén vrátiť späť do rovnováhy je vyskúšať prírodný doplnok stravy určený pre ženy obsahujúci kvalitné látky. Patria medzi ne vitamíny, minerály (Vitamín C, E, B, D a Zinok) a extrakty z bylín (napr. Indický ženšen, Kotvičník zemný, Angelika čínska a ďalšie). Ak hľadáte doplnok stravy obsahujúci všetky látky v správnom množstve, vyskúšajte 100% český prírodný produkt FEMINUS.

Možno sa pýtate, či uvedený produkt naozaj funguje. Tím ľudí stojacich za unikátnym doplnkom stravy FEMINUS, má jasnú odpoveď: "FEMINUS nie je placebo, ale kvalitný produkt". Jedinečné zloženie účinných látok je zodpovedné za silu tohto českého výrobku. Ak hľadáte doplnok stravy zaručujúci dostatočné dávkovanie účinných látok, je FEMINUS najlepšia voľba. Vďaka svojmu zloženiu neexistuje na slovenskom trhu lepší doplnok stravy pre ženy. FEMINUS je certifikovaný zdravotným ústavom v Prahe a patrí medzi najobľúbenejšie produkty na trhu. Presvedčte sa o sile tohto produktu. Teraz v akcii s dopravou ZDARMA po celej SR.

Kúpiť v akcii

3. Ochlaďte sa

O nevhodnosti štipľavých jedál už tu bola reč, odporúčania vyhnúť sa týmto pokrmom platí o to viac večer. Možno tak zmierniť nepríjemné nočné potenie. Zvoľte posteľnú bielizeň z vhodného vzdušného materiálu, a to isté platí aj pre nočnú košeľu alebo pyžamo.

Zabudnite na upnutá silonové tričká alebo nohavice s gumou, ktorá vás sťahuje. Telo pri spánku potrebuje voľnosť. V spálni príliš nekúrte a navečer dôkladne vyvetrajte.

Pokiaľ ani tieto rady nepomôžu, kúpte si ventilátor, ktorý v miestnosti rozptýli chladný vzduch. Pravidelne vetrať je dôležité tiež počas dňa, ak je to možné, pokúste sa v zamestnaní uchýliť čo najbližšie k oknu, poprípade si ventilátor kúpte aj tam.

4. V zdravom tele, zdravý duch

Je všeobecne známe, že stres nám neprospieva nielen po psychickej, ale aj fyzickej stránke. A keď sa k tomu pridajú hormonálne zmeny, nie sme ďaleko od hotovej katastrofy.

Je preto dôležité dbať aj o svoju myseľ a držať sa hesla "V zdravom tele, zdravý duch!". Výborným antistresovým prostriedkom je meditácia. Trebárs bráničné dýchanie môžete precvičiť aj v zamestnaní. Vzduch pri ňom preniká nielen do úst a pľúc, ale aj do brucha.

Precvičiť telo i myseľ môžete pri cvičení jogy. Pre zrelé ženy je vhodná najmä hormonálna jóga. Ide o špeciálnu zostavu ľahko realizovateľných cvikov, ktoré pomáhajú ženám trpiacim hormonálnou nerovnováhou a zároveň je preventívne odporúčaná všetkým ženám nad 35 rokov bez ohľadu na to, či majú ťažkosti.

5. Hrajte sa a experimentujte

Nepríjemné pocity pri sexe, sucho v pošve, tlak, podráždenie a pálenie. Takéto prejavy menopauzy pociťuje asi polovica žien a je logické, že príliš chuti na intímnu hrátky preto nemajú.

Nedostatok estrogénu spôsobuje slabnutie vaginálnej steny a zníženie vlhkosti. Ak chcete, aby sex z vašej spálne nezmizol, dbajte na dostatočný príjem vitamínu E a ľanového oleja, ktoré zároveň pomáhajú aj pri močových problémoch.

Nepríjemné sucho môže odstrániť aplikácia estrogénu priamo do pošvy - prípravky sú dostupné v tabletách, krému alebo vo forme krúžku. Niekedy ale postačí obyčajný lubrikant a prípravky s obsahom hormónov nie sú potrebné.

Je tiež preukázané, že niektorým ženám sa vrátia sexuálne túžby pomocou vibrátorov a iných sexuálnych pomôcok. Prečo práve teraz neskúsiť niečo, na čo ste skôr treba ani nepomysleli?

Krémy, hračky, vitamíny ... niekedy je ale aj tá najobyčajnejšia rada tou najlepšou: Nezabúdajte na dostatočný príjem tekutín, ktoré vaše telo celkovo "zvlhčia".

6. Bylinky

Žerucha peruánska, čiže Maca, je veľmi prastará peruánska liečivá bylina. Zvyšuje fyzickú i duševnú kondíciu a je predovšetkým unikátna tým, že vie dostať do rovnováhy steroidné hormóny ako je testosterón, progesterón a estrogén.

Má dobrý vplyv na celý endokrinný systém. Je dôležité zdôrazniť, že aj keď má výrazné účinky, neobsahuje žiadne hormóny a pomáha tak výhradne prírodnou cestou.

Dong quai, slovensky Angelika čínska je čínska bylina, ktoré má blahodarné účinky. Pôsobí ako analgetikum, ktoré zmierňuje menštruačné bolesti. Zároveň stimuluje krvný obeh a pôsobí relaxačne na svaly. Celkovo podporuje hormonálny systém.

Záver

Je lepšie sa uistiť, že máme zdravé návyky, než spoliehať sa na konkrétny liek. A mnohokrát je tiež zdravšie hľadať odpoveď v prírode, než u lekára. Klimaktérium ale prežíva každá žena inak a bylinky, meditácie alebo zdravý jedálny lístok mnohokrát nestačí.

Vyskúšať môžete prírodné doplnky stravy, ktoré pomáhajú udržiavať optimálnu hladinu estrogénu v tele.

Určite sa nehanbite obrátiť na odborníka, menopauza je časom mnohých zmien, s ktorými si veľa žien nevie a často ani nemôžu poradiť samé!

A na záver posledný tip: skúste si zapisovať záznamy o svojich príznakoch. Možno tak prídete na kĺb tomu, čo ich spôsobuje.

Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.

Späť na BLOG