20 potravín pre zdravé ženy

Martina Sznapková

Osnova:
Potraviny pre krásu
1. Pivo
2. Tučné morské ryby
3. Vajcia
4. Brokolica
5. Pšeno
6. Paradajky
Potraviny, ktoré je dobré jesť počas menštruácie
7. Čokoláda
8. Bravčová pečeň
9. Zázvor
Potraviny pre zrelé ženy
10. Sója
11. Ryby a hydinové mäso
12. Celozrnné obilniny
13. Oriešky
Potraviny pre lepšie trávenie
14. Ľanové semienko
15. Sušené ovocie
16. Jablká
17. Šošovka
Potraviny, ktoré pomôžu s láskou
18. Jahody
19. Chilli
20. Zeler
Záver

Zdravá výživa by v našich životoch mala hrať hlavnú rolu. To, čo jeme, ovplyvňuje nielen našu postavu, ale hlavne zdravie.

Približne už od 30. roku života naše telo znižuje svoje energetické potreby, čo vedie k tomu, že na udržanie rovnakej hmotnosti nepotrebujeme taký energetický príjem, ako predtým.

S pribúdajúcim vekom je ale dobré sa zamerať nielen na to, koľko toho zjeme, ale aj na to, čo jeme. Je tiež vhodné vyskúšať potraviny, ktoré pomôžu s prekonaním niektorých problémov. Napríklad tých spojených s prechodom alebo niektorými chorobami.

Základné pravidlo ale majú všetky vekové kategórie spoločné - základom jedálnička by mala byť pestrosť a vyváženosť! U oboch pohlaví, v každom veku.

Potraviny pre krásu

Ktorá žena by nechcela byť krásna? Rozstrapkané vlasy, lámajúce sa nechty a suchá pleť na kráse nepridajú nikomu. Čo konzumovať, aby sa tento scenár nenaplnil?

1. Pivo

Prečo nezačať malým hriechom, ktorý ale v rozumnej miere neznamená žiadnu tragédiu. Pivné kvasnice sú bohaté na vitamín H, ktorý podporuje zdravie vlasov, nechtov aj pleti!

Pivo môžete vyskúšať aj inak, než vnútorne. Zmiešajte ho s citrónovou šťavou a premasírujte si s vzniknutou zmesou vlasy. Docielite svetlejší odtieň.

2. Tučné morské ryby

Losos, makrela alebo napríklad sleď. Všetky tieto morské potvorky sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Ak trpíte suchou pokožkou, je možné, že vám práve omega-3 pomôžu. Omega-3 spolu so zinkom, ktorý v rybách tiež nájdeme, pomáhajú proti zápalovým procesom v koži. Vitamín E je zase nevyhnutný na ochranu pokožky pred voľnými radikálmi. Navyše sú morské ryby výborným zdrojom bielkovín, selénu aj vitamínov skupiny B a vitamínu D3, ktoré pôsobia priaznivo na rast a silu vlasov.

3. Vajcia

Sú bohatým zdrojom nielen bielkovín, ale aj biotínu, zinku, selénu, vitamínov a ďalších živín. Práve nedostatok bielkovín v strave môže byť príčinou vypadávania vlasov. Vlasové folikuly sú totiž tvorené prevažne bielkovinami. Biotín, ktorý vo vajciach tiež nájdeme, je nevyhnutný na produkciu keratínu. Rovnako ako pivo, aj vajíčka sa dajú dobre využiť ako vlasová maska. Zmiešajte ich s olejom z vlašských orechov a docielite väčší lesk.

4. Brokolica

Brokolica je skvelou potravinou pre zdravú pleť. Obsahuje množstvo vitamínov, minerálov a karotenoidov, ktoré sú pre zdravie pokožky dôležité. Navyše v nej nájdeme aj sulforafán, látku, ktorá pomáha predchádzať rakovine kože a chráni pokožku pred spálením.

5. Pšeno

Konzumácia pšena je prospešná pre vlasy, nechty a dokonca aj zuby. Obsahujú kyselinu linolovú, vitamín E, fluór a provitamín A.

6. Paradajky

Paradajky sú nielen plné vitamínu C, ale aj karotenoidov, ktoré chránia pokožku pred slnkom a zmierňujú tvorbu vrások. Ich absorpciu zvyšuje tuk, paradajky preto jedzte vždy napríklad s olivovým olejom alebo syrom. V paradajkách nájdeme aj draslík, ktorý odvádza vodu z tela a zabraňuje tvorbe celulitídy.

Potraviny, ktoré je dobré jesť počas menštruácie

Práve počas menštruácie by ženy mali svoje telá rozmaznávať a dopriať si dostatok vitamínov. Ale treba aj niečo na zub.

7. Čokoláda

Možno aj vás naháňa počas vašich dní chuť na sladké. Kvalitnú vysokopercentnú čokoládu si môžete s pokojným svedomím dopriať. Obsahuje horčík, fosfor aj meď a je preto dobrým pomocníkom pri chudokrvnosti počas periódy. Horčík navyše podľa niektorých štúdií pomáha utíšiť menštruačné bolesti.

8. Bravčová pečeň

Možno nepatrí k najobľúbenejším jedlám, obsahujú ale množstvo železa, o ktoré naše telo počas menštruácie prichádza.

9. Zázvor

Čerstvý, v podobe prášku alebo napríklad v čaji. Na problémy spojené s menštruáciou bude najlepšie pôsobiť, keď ho budete konzumovať už jeden až dva dni pred začiatkom periódy. Tlmí bolesti a pôsobí proti nadúvaniu.

Potraviny pre zrelé ženy

Na prahu päťdesiatky sa ženy stretávajú s menopauzou a väčšina z nich bohužiaľ aj s jej nepríjemnými sprievodnými prejavmi. Sú potraviny, ktorým by sa zrelé ženy rozhodne nemali vyhýbať!

10. Sója

Obsahuje izoflavóny a fytoestrogény, ktoré v tele pôsobia podobne ako ľudské hormóny. Do istej miery dokážu suplovať ich funkciu a zmierniť tak pokles ženských pohlavných hormónov, ku ktorému počas menopauzy dochádza. Prispievajú tak k hormonálnej rovnováhe a tým pomáhajú bojovať so sprievodnými prejavmi menopauzy.

11. Ryby a hydinové mäso

Mäso obsahuje bielkoviny, železo aj vitamíny. Je dôležité pre zdravie kostí, správnu krvotvorbu aj mozgovú činnosť. Namiesto hovädzieho steaku alebo bravčového s knedľou a kapustou si radšej dajte rybu alebo hydinové mäso. Pravidelnou konzumáciou chudého mäsa pomôžete telu s prevenciou osteoporózy, chudokrvnosti a Alzheimerovej choroby.

12. Celozrnné obilniny

Celozrnné pečivo, cestoviny alebo tmavá ryža síce nevyzerajú tak pekne a nadýchane ako tie klasické, skrývajú v sebe ale veľa zdraviu prospešnej vlákniny. Vláknina pomáha udržať hladinu cukru v krvi a taktiež pomáha zaisťovať hormonálnu rovnováhu. Pôsobí hlavne na estrogény v črevách, čo zaistí, že sú reabsorbované do krvného obehu.

13. Oriešky

Lieskové, vlašské, para, kešu alebo napríklad mandle. Všetky majú vysoký obsah horčíka, ktorý telo počas menopauzy potrebuje ako soľ! Pomáha totiž proti nespavosti, úzkostiam, zmenám nálad i depresiám. Zároveň tiež posilňuje kosti.

Potraviny pre lepšie trávenie

Stres, jedlo len tak na rýchlo do ruky, nedostatok pohybu aj času sama pre seba. Pre dnešné ženy nič neobvyklé. Takýto spôsob života ale spôsobuje problémy so zažívaním. Pravidelná a včasná očista čreva podporuje zdravie a dlhý vek! Ktoré potraviny s ňou pomôžu? Hlavne tie, ktoré obsahujú veľa vlákniny!

14. Ľanové semienko

Tieto maličké semienka sú známe práve pre svoj jedinečný obsah vlákniny. Obsahujú totiž ako jej rozpustnú, tak aj nerozpustnú formu. Bohužiaľ sú dnes bežne dostupné hlavne holé semienka bez šupiek, v ktorých je práve vlákniny najviac. Ideálne je preto konzumovať ľanové semienka pomleté aj so šupkami.

15. Sušené ovocie

Oproti čerstvému ovociu obsahuje to sušené až triapolkrát viac vlákniny. Napríklad hrozienka priaznivo ovplyvňujú hladinu cukru v krvi, znižujú krvný tlak a cholesterol a obmedzujú zápalové procesy. Sušené slivky sú výborným pomocníkom proti zápche. Marhule zase podporujú zdravie srdca. Zároveň sú všetky druhy sušeného ovocia skvelým zdrojom vlákniny.

16. Jablká

Jablká, jeden z najľahšie dostupných a zároveň najzdravších druhov ovocia. Jablkový pektín je rozpustná vláknina, ktorá viaže ťažké kovy a uľahčuje trávenie, detoxikuje organizmus, znižuje cholesterol a pomáha tak proti srdcovo-cievnym ochoreniam.

17. Šošovka

Bráni vzniku chudokrvnosti, znižuje cholesterol a uľahčuje trávenie. Má vysoký obsah kyseliny listovej, ktorá je dôležitá pre nastávajúce mamičky. V 100 g varenej šošovky nájdeme takmer 8 g vlákniny! Navyše má množstvo bielkovín, vitamínov aj železa. Aby sa železo zo šošovky mohlo vstrebať, je vhodné konzumáciu doplniť vitamínom C, ktorý v šošovke nie je obsiahnutý.

Potraviny, ktoré pomôžu s láskou

Nepodelíme sa s vami o recept na nápoj lásky, ale poradíme, ktoré potraviny zvyšujú túžbu a zlepšujú sexuálny život. Okrem toho aj to je pre fyzické aj psychické zdravie každej ženy dôležité.

18. Jahody

Jahody fungujú ako afrodiziakum pre mužov aj ženy. Ich semienka obsahujú zinok, najdôležitejší minerál ovplyvňujúci sexuálnu výkonnosť. Jahody navyše podporujú krvný obeh v pohlavných orgánoch a navyše pôsobia antibakteriálne.

19. Chilli

Kúzlo chilli papričiek spočíva v látke nazývanej kapsaicín. Spôsobuje ich pálivú chuť, ale tiež zvyšuje srdcový tep, rozširuje cievy a telu dodáva hormón šťastia endorfín. Zrelé ženy by si ale na pálivé jedlá mali dať pozor – podporujú totiž návaly tepla aj nočné potenie.

20. Zeler

Zeler je bohatý na vitamín B a éterické oleje, ktoré podporujú pocity rozkoše.

Záver

Tento článok by sa mal skôr volať 20+1 potravín pre zdravé ženy. Náš posledný tip totiž nie je potravina, ale pre jej dôležitosť ju nejde nespomenúť! Reč je o vode. Pitný režim je nesmierne dôležitý! Dostatok vody pomôže telu zbaviť sa toxínov, znižuje pocit hladu a zaháňa chute. Čím sme starší, tým menší pocit smädu máme. A preto je dôležité práve na pitný režim myslieť po celý deň.

Objednať FEMINUS

  • Balenie na mesiac (60 tabliet)
  • Doprava zdarma
  • Garancia spokojnosti
    alebo vrátenia peňazí

Jednorazový nákup

Feminus

na skúšku doručenie zadarmo po celej SR
23 za celé balenie

- ks +

Výhodné mesačné predplatné

Feminus
Každý
mesiac ušetríte

2,30

pravidelne kedykoľvek zrušíte
20,70 za celé balenie

O nás

Naším cieľom bolo vytvoriť kvalitný produkt a služby okolo neho, ktoré pomôžu zlepšiť alebo uľahčiť život. Produkt, za ktorý sa nikdy nebudeme hanbiť a ktorý budeme sami používať. Naším cieľom je vytvárať dlhodobých a hlavne spokojných zákazníkov. Spokojnosť kupujúceho je vždy na prvom mieste, pretože vieme, že najlepšou reklamou je vždy pozitívna recenzia alebo odporúčanie spokojného zákazníka.

Viac o nás

Feminus tím